23 Ekim 2012 Salı

EasyBCD

Bilgisayara 2 İşletim Sistemi Kurmak ve Resimli EasyBCD Kurulum ve Kullanımı

Birçok kişi bilgisayarında 2 veya daha fazla işletim sistemi kurmak ister ama örneğin xp kurulu olan bir bilgisayara 7 kurduğunuz zaman xp yi kullanamazsınız veya 7 kurulu olan bilgisayara xp kurduğunuz zaman 7 yi kullanamazsınız işte bunun için bu program size yardımcı olacak.

Aşşağıdaki anlatımda vista'ya göre anlatılmıştır fakat siz vista yerine 7 işletim sistemini seçebilirsiniz. Bunu yapmadan önce bilgisayarın örn. ilk önce c ye win 7 sonra d ye win xp yi kurun ve programı xp de çalıştırın ve kullanın. Aşşağıdaki adımları izlediğinizde artık rahatlıkla 2 tane işletim sistemi kullanabileceksiniz.

Programı indirmek için alttaki linki kullanınız kendi sitesidir.

Site açılınca sol alt tarafta sürümleri vardır en son sürümü seçin direk indirme gelecektir oradakiler ücretsiz sürümüdür.

İndirme Linki (Kendi Sitesinden)

Programın Kurulumu
Setup dosyasını indirdikten sonra çalıştırın.


Next diyoruz..


I Agree diyoruz..


Ve Install diyoruz..


Finish dedikten sonra kurulumu tamamlıyoruz ve programı çalıştırıyoruz.Karşımıza çıkacak ekran şu şekilde olacaktır.


Add/Remove Entries sekmesine tıklıyoruz.


Add an Entry kısmından ->(2) type kısmından Vista için Windows Vista/Longhorn windows xp için ise Windows NT/2K/XP/2K3 seçiyoruz..
Drive kısmında ise işletim sisteminiz hangi sürücüde yüklü ise onu seçioruz.Add Entry diyoruz..
Bu işlemi 2 işletim sistemimiz için de ayrı ayrı yapıyoruz.Ve save Diyoruz..
Bundan sonra programda Change Settings sekmesine geçiyoruz.


Default OS kısmında hangi işletim sistemimizin öncelikli açılmasını istiyorsak onu seçiyoruz. yani default işletim sistemini belirliyoruz.Save diyoruz ve kaydediyoruz.
Entry-Based kısmında ise işletim sistemlerinin isimlerini ve kurulu olduğu sürücüleri belirliyoruz ve her işletim sistem için ayrı ayrı yapıyoruz.
Artık bilgisayarınızı yeniden başlatıp 2 işletim sistemini de gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.


-->

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder